Ladukorda

8 TAVALIST KAUBA PAIGUTUSE VIGA LAOS JA KUIDAS NEID NÄHA.

Liigume laos kaotatud aja „Deep dive“ teemaga edasi. Eelmine osa leidub siin.

Paigutuse tähtsuse teemat oleme veel käsitlenud siin.

Olete olnud kindlasti poes olukorras, kus selle toote kohal, mida ostunimekirjas kindlasti vaja laiutab auk. Jama, kui palju. Sama juhtub ka ladudes iga päev.

Vaja tüüdata laojuhti või „spetsialisti“, kes suudab uurida, mis selle tootega on kas on äkki taga kusagil varuna veel. Siis ootate vastust ja seisate seal, kuni vastus tuleb.

Komplekteerija sooviks oma töös ju ka näha ilusasti täidetud riiulikohti nagu poes. Kas Te oma laos juba liigute sinna poole?

Levinumad põhjused paigutamisel tekkivatest kitsaskohtadest  ja toote puudumisel laoriiuli asukohast.

Kõige suurem põhjus toote või materjali puudumisel loomulikult on taastellimise ja planeerimisega seotud, kuid siin eeldame muidugi ,et ostuosakond on oma töö teinud korralikult.

1.     Toode või materjal ei ole õigeaegselt paigutatud laokohtadele.
Ta on leitav kusagil vastuvõtualas, passiivkohal, kuid pole veel leidnud teed laoriiulis ettenähtud asukohale.

2.     Toode või materjal on paigutatud valele laoaadressile.
Tavaline kiirustamisest ja tähelepanematusest tekkiv viga.

3.     Toote või materjali kogus aadressil pole kontrollitud.
Asukohale paigutatud kogus võiks klappida süsteemis leiduva numbriga.

4.     Süsteem ei broneeri tellituid tooteid või materjali laoriiuli asukohal korrektselt.
Olukord, kus aeglasele jäävat tühjad pihud. Paljude lihtsamate laoprogrammide kitsaskoht.

5.     Toode või materjal ei ole laoriiulis hästi leitav – nähtav.
Seda väikest „ekstra“ liigutust ei viitsita tihti teha, kui laoriiulit täidetakse.

6.     Toodet või materjali ei ole paigutatud laoriiulitesse, ja on komplekteerijal raske leida viletsa tähistuse pärast.
Tavaline „see asub ju siin nurga taga“ teema laos.

7.      Toode või materjal ei ole laoriiulis paigutatud järjekorras, mis võimaldaks optimaalset noppeteekonda läbides kaupa komplekteerida. Kaup jooksutab siin komplekteerijat ,mitte vastupidi.

8.     Vigastatud tooted on paigutatud aktiivsele laoaadressile. 
Kauba vastuvõtjate ja paigutajate töö, et vigastatud kaup ei leiaks teed aktiivsele laoriiulile.

Skeem, kus ja kuidas mingi kaup või materjal peaks asetsema, liikuma peaks  ning, kes selle eest vastutab võiks olla väga täpselt läbimõeldud ja kirjas.
Jah kirjalikult palun!

Lihtsam on alati näidata kõigile arusaadava plaani peal ja protsessi kirjelduses, mida täpselt töötegijalt oodatakse.
Kaasake oma personali maksimaalselt otsuste tegemisel, mis seotud paigutuse või muude spetsiifiliste toimingutega laos.

Need, kes protsessis on kõige lähemal saavad kiirelt aru, mis töötab.
Muutke ja testige…

Olgugi, et alguses võib esineda vastuseisu muutustele, see on tavaline.

Pahad harjumused on ju visad lahkuma.

 

 

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Eelmine lugu

KUHU KULUB AEG LAOS TEGELIKULT? TEEME ÜHE SUKELDUMISE TEEMASSE!

Järg on siin

VILETSALT DISAINITUD LADU, AUK ETTEVÕTTE RAHAKOTIS.