Ladukorda

LAOLOGISTIKA-ARVAD LIHTNE ?

Jälle selline kogus tellimusi! Kes krt seda kõike tarbib? See kõik on vaja kokku korjata enne päeva lõppu. Pole ju jõutudki kõike sisse võtta. Pekki, keegi teeb täna ületunde! Ma ei saa aru, miks nad nii aeglaselt liigutavad?  Miks nad midagi üles ei leia?  Kus need tüübid on kadunud,  kes kaupu alla võtavad?  Üks tüüp veel puudu täna – kindlalt oleme ajast maas! Kes need 10 tuhat kleepsu peale taob? Koosolek ka -mõttetu jaaritamine terve tunni –  võiks sel ajal paberitööga tegeleda. Kas olid korraks laojuhi peas? Sügav kummardus neile, kes seda ametit peavad.  Kuidas võiksime teid aidata ?   

Majandamine   ületundidega, mis  tundub väljapääsmatuna. Oled lahendust sellele  otsinud käigupealt, kuna pole piisavalt aega suurema plaani tegemiseks. Mõtteid nagu on, mida teha. Samas ei ole kindel, kuidas kõike ellu viia, ja tundub, et kõik uued lahendused on kallid või vähemalt nii kõik arvavad. Kes seda kõike tegema hakkab? Kas tasub investeering ära? Kuidas seda müüa omanikele või tegevjuhile, keda laomured ei  väga sügavalt ei kõiguta, kuna kõik ju toimib. 

Kas veel üks töötaja juurde? Tavaliselt on kõige lihtsam tee otsida töötaja juurde ja mure on mõneks ajaks justnagu lahenenud. Samas, kui lihtsalt tuleb juhil see otsus 25K EUR kulu aastas investeeringut teha uue töötaja palkamisel? Mõtle kaasa – neli aastat teeb  ca 100K EUR ja pidev surve kasvule. Põhjendad, et maht on kasvanud ja ei jõuta teha?  Mingi tõde seal on, et mahu kasvades on vaja töötajaid juurde, kuid see ei ole ju täistõde.

Palju tegelikult laos ebaefektiivsusega raha aasta jooksul kaotad?  Paras peavalu, ma tean.  

Aga millal viimati tegelikult hindasid oma laologistika efektiivsust?

Millised kohad sul on, kus kulub aeg=raha. Oled kuulnud ja lugenud küll, kui räägitakse mõõdikutest “KPI” ja nende vajalikkusest. Võib-olla oled mõelnud oma tegevuse mõõtmise peale, kuid pole ju aega jännata.   Vaatad  ringi, küsida ei ole kellegi käest. Kuidas lähed linnapeale rääkima, et on selline ja selline väike mure ja ei tea, kuidas lahendada. Mul oli selline tunne pidevalt, kui arendasin või muutsin midagi põhjalikult. Võib-olla lihtsalt uhkus, ego vms ei lubanud abi küsida, samas tundus tobe oma murega tüüdata kedagi, kui nemad räägivad tarneahelate strateegiast, juba saabunud digipöördest, s.t  suurtest asjadest. Piinlik oleks hakata siis küsima mõne väikese  lao toimimise muutuse kohta.

Konsultatsiooni võtmise ja konsultandi palkamise kommet laoasjades Eestis eriti ei ole või vähemalt ei ole silma hakanud. Samas ca 80%  ladudest  on keerulises olukorras, kus on vaja teha samme, et digiajastu jõuaks igasse lattu.  Räägitakse, et tihti on väljast poolt tulnud spetsialisti pilk heaks indikaatoriks, kuidas on senini laojuht majandanud ja samas ka peeglisse vaatamise hetk.  Tagasiside annab südamerahu või kutsub edasisele tegevusele. Laopidamise suurimad  püsikulud on personal ja hoone ja ega seal odavnemist ju ei tähelda.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Eelmine lugu

MAAGILINE KPI LAOLOGISTIKAS

Järg on siin

PÕRANDAPIND LAOJUHI KÕIGE KALLIM VARA