Ladukorda

TURVAMEES LAO UKSEL EHK KINDEL VASTUVÕTUPROTSESS

Kurja pilguga klubi turvamees väljast saabuvaid külalisi sorteerimas. Sina ja sina, palun dokument, astuge edasi kassa otse ja vasakule. Sama võiks kujutada ka toimuvat laos.

Kui kontroll lao uksel ja vastuvõtus on hea, siis väldite probleemide eskaleerumist järgmistel sammudel. Näiteks laokohtadele paigutamisel, noppimises, hiljem ka tootmises või hoopis kliendi juures.

Kvaliteedikontrolli küsimused, valesti paigutatud ja lähetatud tooted, kliendikaebused on alati valusad ja ressurssi raiskavad tegevused ühele ettevõttele. Kui oma tehtud vigu laos jälgitakse, siis viib üks osa ka kauba vastuvõtuni ja kontrollini uksel.

On aeg astuda korraks samm tagasi ja vaadata üle oma kauba vastuvõtuprotsess laos.

Hea oleks üldse alustuseks protsess kirja panna. Huvitav on see, et alati tuleb selle käigus välja palju põnevat ja ettevõtte juhile üllatavat. Väike koosolek, kus töötajad kirjeldavad oma sõnadega tegevust annab hea ülevaate ja tagasiside juhtidele.

Kirjaliku protsessi puudumisel tõlgendab tegevusi igaüks natuke isemoodi. Nõuda täpset täitmist ka nagu ei saa, sest kirjalikult see puudub. Ongi suures osas suuline kokkuleppeline tegevus, mida iga mees võtab mingis osas erinevalt.

Ka kontrolli osa teostamise reaalsus täna on see, et paljudes ladudes kauba vastuvõtuprotsessi kontrolli protseduur sügavalt manuaalne. Ehk on ikka veel palju pliiatsi- ja paberipõhised (nn linnukesed paberil) tegevusi. 

Iseenesest selline kontrolli meetod kasutusel olnud väga kaua. Loomulikult aeg läheb ka edasi ja siin on kiirus-inimene-eksimus alati teema, mida parendada.

Üks küsimus jääb alati kauba kontrolliga seonduvalt üles ja annab vaidlemiseks hulga põhjust. Näiteks lähete kaupa kontrollima, siis mida ütleb Teie protseduur, mida võtta alusdokumendiks?

Kui see oma süsteemist tulnud ostudokument, paigutusleht vms. on see hästi. Sest, miks peaksite hankija dokumendiga oma laos midagi kontrollima? Ärme unusta siin Ostjat, kes on ootab käsi pikal tagasisidet. Tema poolt tellitut me kontrollime ju.

Vähesed õnnelikud on need kellel kauba vastuvõtus on kontrolli ja paigutuse tegevused süsteemi poolt juhitud. Teatakse kontoris ka automaatselt, mis soovitust saabus, mis ei ja kaugel asjad kontrollimisega on. Ehk see kriitiline nähtavus tarneahelas.

Palju on ka nn poolautomaatseid protseduure. Näiteks skännerisse kuvatakse ostudokumendi kogused ja neid saab kontrollida, lugeda/kinnitada, kuid edasi süsteem ei suuna ise vabadele asukohtadele laoriiulites. Kasutatakse süsteemis kuvatud fikseeritud või viimast laoaadressi kaubal. Mõõtude puudumisel ja asukoha täitudes jääb laotöötajale ülesanne leida järgmine asukoht, ning jälle võimaluse paigutada sinna kuhu ei peaks.

Võime väita, et kõik laoalad on võrdselt olulised, kuid teada tõde on see, kui me ei suuda kauba vastuvõtus vigadest ja halvast kvaliteedist hoiduda on suur tõenäosus, et need võimenduvad hiljem komplekteerimises, tootmises või kliendi juures.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Eelmine lugu

KAUBA VASTUVÕTUALA LOOMISE SALADUSED

Järg on siin

KUHU KULUB AEG LAOS TEGELIKULT? TEEME ÜHE SUKELDUMISE TEEMASSE!