Ladukorda

8 LIHTSAT SAMMU OMA KANBAN SÜSTEEMI LOOMISEKS

Eelmises osas siin uurisime, kuidas Kanban võib ettevõttele kasu tuua, eriti siis, kui puuduvad digitaalsed tööriistad varude ja materjalide jälgimiseks.

Kanban on metoodika, mis põhineb visuaalsete märkide kasutamisel varude ja tootmisprotsesside juhtimiseks ning kontrollimiseks. Üks Kanbani peamisi eesmärke on vähendada raiskamist (lean keeles “waste”), mis hõlmab liigseid või puudulikke varusid, üle tootmist ja liigseid protsesse, näiteks tarbetuid käike. Kasutades visuaalseid signaale tootmise käivitamiseks või materjali täitmiseks vastavalt tegelikule nõudlusele, aitab Kanban ka vältida teadmatuses olemist, millal materjal otsa saab.

Siinkohal pakume lihtsat juhendit Kanban-süsteemi kasutuselevõtuks oma laos või muus ettevõtte osas:

Samm 1: Määra tooted ja protsessid

Alusta sellega, et teed kindlaks, millised mõned tooted või materjalid võiksid Su jaoks olla Kanbani süsteemi katsetamiseks sobivad. Need võivad olla kaubad materjalid, millel on erinev nõudlus, kalduvus nn ootamatult otsa saada või mõned piiratud riiuli või alusekohaga kaubad. Samuti uuri, kuidas Kanban-materjalid või tooted täna liiguvad ning, kes on protsessi osalised.

Samm 2: Loo Kanbani kaardid

Valmista ette kaardid, mis kirjeldavad tooteid ja vajalikke laoseise. Need võivad olla füüsilised kaardid, kastid või märgendid. Igasugune kaart peaks sisaldama täitjatele vajalikku teavet, näiteks toote nimi, kirjeldus, vajalik kogus, asukoht ja isegi tarnija teave.

Samm 3: Määra töös olevate toodete või materjalide piirangud

Leia, kui palju midagi kulub , et säilitada mõistlik tasakaal. Piirangud aitavad ära hoida üle tootmist ja liigset ladustamist. Näiteks võib kehtestada maksimaalse varude mahu kindlas asukohas.

Samm 4: Määra signaali käivitaja (tõmbesignaal)

Leia ja pane paika, millisel kogusel käivitub varude täiendamine. See võib olla näiteks arvuline piir, kus “täiendamist vajavate” toodete/materjalide arv langeb teatava miinimumini. See võib olla seotud kasti tühjaks saamise või varude jõudmisega kokkulepitud miinimumini.

Samm 5: Lepi kokku signaali edastamise reeglid

Lepi osapooltega kokku, kuidas tuleks reageerida, kui signaal aktiveerub. See võib olla Kanbani kaardi paigutamine nähtavasse kohta või tühja kasti viimist kindlale alale, kus täitja saab selge signaali, mida teha edasi.

Samm 6: Jälgi ja täiusta pidevalt

Hoia silm peal oma Kanban-süsteemi toimimisel ja kohanda koguseid vastavalt tegelikule nõudlusele ja töötajate tagasisidele. Pidev täiustamine on oluline, et saavutada hea tulemus.

Samm 7: Koolita ja õpeta oma töötajaid

Veendu, et töötajad mõistavad uut Kanban süsteemi ja mis on selle eesmärgiks. Koolita töötajaid Kanbani kaarte kasutama ja näita, kuidas täiendada varusid ning paigutada Kanban kaarte.

Samm 8: Testi ja katseta 

Kaizeni põhimõtte kohaselt võid alustada väikese kogusega. Näiteks 4-6 toodet, et kõik harjuksid süsteemiga. Hiljem saab laiendada Kanbani suurema hulga toodete jaoks. Kui tunned end juba kindlalt, võid hakata tulevikus mõtlema elektrooniliste abivahendite peale, nagu QR-koodid, skännerid, rakendused või tarkvaralahendused, mis viivad sind jälle natuke edasi.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Eelmine lugu

TAGASI PÕHITÕDEDE JUURDE-KANBAN SU TOOTMISES JA LAOS

Järg on siin

NUMBRITEST TEGUDENI: „ANDMEPÕHISED STRATEEGIAD TEIE LAOS”