Meie „PICK AND PACK “ deep dive jätkub
Eelmistes osades harutasime lahti kauba komplekteerimisega seotud teemasid. Millised on põhilised tellimused ja kuidas neid erinevate tehnikatega komplekteerida? Samuti, kuidas seada kaupu laos nii, et töö kiirus ja efektiivsus tõuseks.
Kiirem toimetamine eeldab muidugi, et tehtud töö oleks ka korrektne ja täpne. Selleks vaatame ka tellimuste täitmise täpsust.
Esimene samm tellimuse täpsuse parandamisel on loomulikult seada üles mõõdikud ja hakata neid jälgima, juhul kui Te seda veel ei tee. Parendada saame seda, mida mõõdame ! Vajalik on teha selgeks, kus hetkel ollakse.
Kui Te ei ole oma tellimuse täitmise täpsust enne jälginud, peaksite seda tegema vähemalt paar kuud, et mõista, kuidas see osa Teil täna töötab. Siis saab otsustada, kas tellimuse täpsuse parandamine on Teile üldse teema .
Kui Teie tellimuse täitmise täpsus on vähem kui 85%, siis seal on palju arenguruumi ja tõenäoliselt peaks võtma ette selle numbri parandamise ette ja viima vähemalt 85%-lt kuni 95%-ni.
85% peal on Teie ettevõtmine laos on tunduvalt kulukam ja ka kliendi rahulolu näitajad kindlasti ka nõrgemad. Ütleme, et kui kuri konkurent töötab samal ajal 97% täpsusega on see vahe kliendile tunda. Vahemikus 95% kuni 98% on Teie komplekteerimise täpsusmäärad juba heal tasemel.
Tegelege ka komplekteerimise ja pakkimise protsessi hindamisega. Enne kui muudate midagi, peaksite kõigepealt püüdma oma tellimuse komplekteerimise ja pakkimise protsessi tõeliselt mõistma. Eesmärgiks võiks võtta näiteks dokumenteerida protsessid ja lahendada kõik puudujäägid, mis sunnivad muidu usinaid töötajaid oma töö tegemiseks erinevaid vigu tegema.
Noppevigade hindamisel löö lahku ka vigade iseloom. Näiteks vale toode ja vale kogus. Nii saab jälitada viga, kuni selle tekkimise hetkeni ja võtta siis midagi ette. Ja kuna hinnatakse lõpuks ka personaalselt, siis palun vältida näpuga näitamist ja süüdistamist ka kolleegide poolt.
Küsitleda töötajad ja noppimisel kaasas käia on täitsa OK tegevus. Siis saab näha milliseid töövõtteid nad kasutavad ja kuidas nad täidavad neile määratud ülesandeid. Eesmärk on proovida ennetada vigade teket.
Arvestades, kui erinevalt inimesed saavad aru neile pandud ülesannetest ja milliste võtetega neid teostavad üllatud, kui palju võimalusi on ühte ülesannet sooritada.
Vestluste ja vaatluste abil saab tõenäoliselt luua mingi probleemide loendi, mis siis nõuab juhendit protseduuri muutmist jne.