Möödas on ajad, mil ladusid kasutati ainult varude hoidmiseks.
Paljud ettevõtted on tänaseks muutnud oma laod keskusteks, kus nad suhtlevad ka klientidega. Kui sinna juurde veel tarnijad ja partnerid lisada saab tähtsaid silmapaare palju.
Kui ladu on määrdunud ja segamini, võib see olla teie potentsiaalsele kliendile või äripartnerile suur punane lipp.
Tolm, mustus, puruks sõidetud nurgad, kaootiline kaubapaigutus, laoriiulitel igaviku seisnud asjad, takistatud liikumisteed jne. reedavad treenitud silmale palju ja on tihti põhjuseks, miks mõni tähtis klient või hankija ei otsustanud teie tarneahela kasuks.
Puhtus ja kord on eduka lao opereerimise loomulik osa ja sellesse tuleb panustada. Samas näitab see, kuidas juhitakse oma operatsioone terviklikult.
Annaks siia mõned ideed, millega olukorda parandada.
- Kasutage professionaalset puhastusteenust
Mõelge läbi, mida täpselt soovite ja laske endale pakkuda erineva tihedusega, ning mahuga puhastuskavasid.
- Juurutage 5S laos metoodikat
See tootmisest pärit süsteem töötab hästi ka laos.
- Vahetage viga saanud laoriiulite osad kohe.
Siin ei oleks vaja pikalt mõelda ja peaks kohe tegutsema pöördudes laoriiulite müüja poole.
- Kõigele peab olema koht ja kõik peab olema omal kohal
See 5S (töökeskkonna kordaseadmine) süsteemist pärit väljend, peaks kõnetama ka laojuhti ja iga laos arvel olev pisem või suurem detail leiaks koha aardessiga laoriiulis või laoalal.
- Looge lattu tegevuste jaoks vastavad alad
Näiteks kauba vastuvõtt, kontroll, väljastus, tagastus jne, oleks kindlate protseduurireeglitega kohad ja midagi muud sinna ei paigutata.
Vaatame järgmises osas lähemalt neid põhimõtteid.