Ladukorda

OOTAME EFEKTIIVSET LAOTÖÖD – KUIDAS TÖÖTAJA SEDA PILTI MÕJUTAB? Osa1

Arvestades tänast majanduskliimat, peaks kõik pilgud laos olema efektiivsusel. Plaan on ju alati kasutada olemasolevat tööjõuressurssi maksimaalselt.

Kuidas seda laos edukalt teha?
Pakume mõned näpunäiteid, mis võiksid paranda su tootlikkust laos, samas hallates/juhtides tööjõudu efektiivselt.
Enne kui teemasse sukeldume on lao tööjõu osas alati kummitanud küsimus, millistel alustel lisada tööjõudu lattu? Millal on see õige hetk tekitada püsikulu juurde? Kes seda infot kommunikeerivad ja kuidas see toimub?  Kas parendused sinu laos võiksid seda tegevust lükata natukene edasi?

Selgus palkamise osas.


Keda, milleks ja millisel ajal vajate. Palkamine on suhteliselt pikk protsess st. plaan peaks olema paigas enne, kui asi laos nn kuumaks läheb. Mida peaks uus töötaja ettevõttesse tooma juurde? Näiteks juurutate või plaanite alustada uue laohaldustarkvara juurutamist, siis töötaja kellel on sellega eelnev töökogemus oleks hea valik. 

Kui kiiresti saab selgeks, millised on uue töötaja tugevused ja nõrkused? 
Kui kiiresti teda saab sinu laos iseseisvalt tööle rakendada?
Kas lao põhilised protseduurid on kusagil kirjas ja saab ka iseseisvalt tutvuda kuidas töö käib tegelikult?

Võtke onboardingu protsessid jälgimise alla. 


Mitu korda on Teil olnud uusi kanditaate, kes on töölt lahkunud, kuna ta ei saanud aru, mida töö teie laos endaga kaasa toob? Pole tähtis, kui hea inimene on intervjuul, vaid see kuidas ta füüsiliselt antud tööga kohaneb. Testige teda ja andke igapäevaseid lihtsaid ülesandeid proovimiseks ja vaadake millised on tulemused.
Kasutage näiteks kogenud töötajaga “sõbra süsteemi”, et uus töötaja saaks kiirelt alustada.
Kuidas uut töötajat ettevõttes tervitate ja koolitate. Kui selged on kõik teie tegevused ja protseduurid võõrale inimesele on?l

Kaader jälle voolab?


Jälgige kaadrivoolavust laos ja võtke sellega midagi konkreetset ette. Mida numbrid räägivad?
Omage head ülevaadet, mis on tegelik põhjus töötaja liikumisel. Tihti jääb lahkumise info poolikuks või ei jõua õigesse kätesse. Siin peaks personaliosakond ja laojuht tegema head koostööd.

Looge näiteks aus lahkumisintervjuu protsess, et saada õiglast tagasisidet selle kohta, miks inimesed lahkuvad.
Arvutage välja Teie ettevõtte töötaja värbamise, koolitamise ja kaotamise kulud laos, ning saage õige pilt, milline see Teil on.

 

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Eelmine lugu

KUIDAS PARANDADA KOMPLEKTEERIMISE TÄPSUST ? EHK LUUA VÄHEM JAMA JA LISATÖÖD KÕIGILE…

Järg on siin

OOTUSED TÖÖTAJALE JA LAO SAMMUD PAREMA KOOSTÖÖ NIMEL Osa 2