Eelmises osas keskendusime sellele, kuidas töötajat lattu palgata. Selles osas jätkame ootustega töötajale ja kirjutame sellest, milliseid samme ladu peaks ise tegema.
Milline on see “X faktor”, või ideaal, mida otsime uue töötaja puhul ?
Millist taset eeldab Teie ladu? Enne töötaja värbamist võiksime juba teha põhjaliku eeltöö. Ja see ei ole lihtsalt ametkoha täitmine. Võiksime teada, millist probleemi töötaja lisamisega lahendame, ning milline potentsiaal. Alati saab ju tunde järgi palgata või kui nn „kisa“ suureks läheb.
Laomõõdikud
Kurb tõde on paljudes ladudes, et oma tegevusi ei mõõdeta. Lähtume oma otsuste tegemisel kõhutundest või mõnest vanast plaanist, et nii on olnud. Käsitleme ja majandame ühte kallimat kuluartiklit selliselt laos.
Soe soovitus oleks alustada oma tegevuste mõõtmist. Suurem tõde on, et Te ei saa parandada midagi, mida Te pole mõõtnud. See kehtib ka värbamisel ja laotöös.
Proovige, siis seada oma standardid või ootused töövaldkondadele, mida saate ka mõõta. Seadke mõned mõõdikud ja eesmärgid osakondade või üksikisikute kaupa. Näiteks võiksid osakondade või funktsioonide hulka kuuluda vastuvõtmine, paigutamine, komplekteerimine, pakkimine, väljastamine ja tagastamine. Kõige olulisem on muidugi mõõta oma tegevust enda suhtes, hooajaliselt, kuude ja aastate kaupa ning seada õiglased mõõdikud ka töötaja suhtes. Aja jooksul saab nn. lati kõrgust paremaks seada. Kõige keerulisem osa selle juures on täpsete ja adekvaatsete andmeteni jõudmine.
Tagasiside töötaja tööle
Andke töötajatele tagasisidet. Enamik inimesi soovib tunda, et nad on osa suuremast ettevõtte pildist. Samuti väärivad nad täpset tagasisidet oma panuse kohta. Näidake neile, siis igakuiseid graafikuid viimase nädala, kuu või aasta mõõdikute kohta. Mõõdikud nagu näiteks kogu nopitud kaubakogus, vigade arv jne. Võrrelge tegelikke tulemusi ka ettevõtte seatud eesmärkidega.
Näidake ka tehtud ja planeeritavaid tegevusi. Töötaja kaasatus terviklikku tööprotsessi on äärmiselt oluline!
Stimuleerige ja premeerige
Siin ootab töötaja Teilt head süsteemi aga ootused on mõlemapoolsed. Pakkuge välja erinevaid stiimuleid. Üha rohkem ettevõtteid kasutab stiimuleid, et suurendada oma tootlikkust. Stiimulid eeldavad õiglaseid hindamisstandardeid ja et tootlikkus ka kasvaks. Kui hindamist ei tehta pidevalt, on tõenäoline, et lõpuks maksate stiimuli eest, mille olete oma parendustega ise saavutanud.
Hooajalisus laos
Tegelege hooajaliste kõikumistega. Teate oma äri läbi ja lõhki. Ei saa olla üllatus, millal hooaeg algab. Olge selleks, siis ka hästi valmistunud kogu meeskonnaga. See on tavaliselt aeg, kus uued töötajad saavad oma tuleristsed. Suvel juhtub ka olema puhkuste periood, kus nn. vanad tegijad puhkavad ja siis seda segadust on piisavalt. Selged protseduurid ja juhendid töötajale võiks olla võti siin. Kaaluge ka nutikalt lisatööjõu kasutamist. Näiteks mõni tööjõubüroo või suvetöölised lisaks oma plaan B-le. Nii on tipphooaeg kergem ja arusaadavam kõigile.
Lihtsustage ja parendage protseduure.
Komplekteerimine, pakkimine ja tagastuste töötlemine moodustavad ladudes enamiku, st 60-80% tööjõukuludest. Vaadake neid valdkondi põhjalikult, et leida viise nende töö efektiivsemaks muutmiseks. Näiteks kulub ilma tõstukita noppimisel 60% ajast kõndimisele. Vahest saame midagi laos selles osas paremaks teha ja täiskohaga töötajat lisaks pole vajagi.
Kaizen – pidev parendus.
Tööülesannete täitmise sujuvamaks muutmine ei ole ühekordne tegevus.
Kaizen ehk pideva parendamise kultuur on vajalik võtta omaks ka laos – leida nende tegevuste kogum, mille pideva jälgimise kaudu tehakse järkjärgulisi muutusi paremuse poole.
Eesmärk võiks olla näiteks laos vähendada ja lihtsustada käimist ning kaubaga liikumist. Iga kord, kui toodet liigselt puudutate, transpordite jne lisate kulu.